niedziela, 11 maja 2014

budyń czekoladowy



Nigdy nie byłam zwolenniczką sklepowych budyniów. Zawsze wydawały mi się zbyt ciężkie, kaloryczne, trąciły sztucznością i pachnącymi chemikaliami. Dlatego bardzo się ucieszyłam, kiedy natrafiłam na ten przepis na czekoladowy budyń owsiany, który jest wykonany wyłącznie z naturalnych składników. Znakomicie nadaje się dla osób, które nie piją z różnych względów mleka. Zresztą sami zobaczcie.

Składniki na 3-4 porcje:

1 szklanka płatków owsianych górskich
3- 3,5 szklanek wody
3-4 łyżki kakao, najlepiej surowego
dowolna substancja słodząca ( u mnie syrop klonowy)
szczypta soli


Przygotowanie:

Płatki zalać 1 szklanką zimnej wody i odstawić na całą noc lub na minimum 4-5 godzin.
Kiedy  zupełnie zmiękną, dodać pół szklanki wody i zmiksować, najdrobniej jak tylko się da, mikserem do drinków lub blenderem. Dodać 1,5 szklanki wody i zmiksować do połączenia. Mleko owsiane, które powstanie, odstawić na 10-15 minut. Następnie odlać 1/4 mleka, dodać do niego kakao i dokładnie wymieszać. Pozostałą część płynu ustawić na średnim ogniu, dodać sól i słód do smaku. Część kakaową wlać do garnka i całość dobrze połączyć. Doprowadzić do wrzenia cały czas mieszając, a następnie gotować około 3-4 minut lub do momentu, gdy budyń zgęstnieje( powinien być dokładnie tak gęsty lub nawet gęstszy od tradycyjnego budyniu).
Gotowy budyń przelać do miseczek.
Posypać dowolnymi dodatkami: orzechami, czekoladą, owocami, skórką pomarańczową. Możecie go spożywać na ciepło lub zimno.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz