środa, 4 czerwca 2014

lawasz

Lawasz to ormiański chleb pieczony na zakwasie. Po wyrośnięciu ciasto dzieli się na kawałki, cieniutko rozwałkowuje i piecze 2-5 minut w mocno rozgrzanym piecu. Ja jednak celowo nie rozwałkowałam cienko ciasta, bo chciałam, żeby pieczywo było bardziej puchate i żeby można było je rozkroić i włożyć do środka ulubione dodatki. Zamiast zakwasu, użyłam drożdży.Chlebek robi się bardzo szybko, świetnie komponuje się z zupą, gulaszem czy warzywami. Przepis znalazłam tu.




Składniki:

1 łyżka suszonych drożdży
1/2 szklanki ciepłej wody
1/4 szklanki oliwy
1 szklanka mleka (można zastąpić roślinnym)
1 łyżka cukru
2 łyżeczki soli
4 szklanki mąki

Przygotowanie:

Drożdże wymieszać z cukrem, wodą i łyżką mąki. Odstawić na 15 minut, aż drożdże zaczną pracować.
Dodać oliwę, mleko, sól i mąkę.Wyrabiać kilka minut, przykryć i odstawić do wyrośnięcia na 45 minut.
Podzielić na 8 równych części. ( Ja podzieliłam ciasto na kawałki wielkości dłoni, ponieważ chciałam mieć mniejsze chlebki). Kolejno rozwałkować każdą część na 2-3 mm, przełożyć na pergamin. Piec przez 3-5* minut w rozgrzanym do 250°C piekarniku aż chlebek nabierze złotej barwy.

 *3 minuty- chlebki miękkie i bardziej elastyczne
    5 minut-chlebki twarde i chrupiące



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz